zaterdag 28 april 2012

Dag 4: Op naar de beurs

Vandaag ben ik van plan om mijn buurman eens op te zoeken in de beurs. Hij is druk bezig en ik wil wel eens zien hoe zo’n opbouw nu verloopt. Op weg naar mijn ontbijtje in de Shopping Mall loop ik via ‘Down-Town’ waar ik afgelopen week ’s avonds was geweest om te kijken wat er overdag te doen was, nu zijn er nog veel meer mensen die daar ook overdag ook hun hapje halen. Ik zie een vrouw een stok met Chinese insecten kopen en maak een foto zonder dat ze er erg in heeft. Vervolgens loopt ze naar een volgend tentje waar ze iets van een broodachtig deeg koopt en ik zie haar die insecten lekker opeten. Ik sla even over! Ik maak wat foto’s en zie hieronder hoe druk het daar is:




Via dit parkje waar studenten hun tijd doorbrengen met lezen/studeren loop ik naar de Metro.

Ik koop een chipkaart, betaal 2 Yuan en scan de kaart op het apparaat, poortje gaat open en op naar de Metro. Toch begrijp ik nog steeds niet waarom wij het in NL zo moeilijk hebben gemaakt met de OV-chipkaart. Ik koop hier gewoon een enkeltje, scan hem, aan het einde van de rit als ik op mijn bestemming ben, steek ik het kaartje in het apparaat, deze slikt hem in en het poortje gaat open. Vervolgens wordt gerecycled en wordt hij weer opgewaardeerd voor een enkele rit….

Maar goed, ik ga met lijn 1 twee haltes mee, overstappen op lijn 2 een ringlijn, vervolgens overstappen op lijn 13 en daarna nog met lijn 15 naar de beurs (2012 Beijing International Automotive Exhibition)
Ik loop naar de beurs toe en maak nog even een foto van de onderstaande vrouw die haar etenswaar aan de man probeert te brengen voor de deur van de beurs.
De werklui komen daar hun hapje halen tegen een laag tarief. Er zijn verschillende karretjes die eten komen brengen en waar het soms lekker druk is. Geweldig om te zien.
Ook maak ik nog een paar foto’s van deze vrachtauto’s. Die zijn ze aan het laden met afval wat overgebleven is van de opbouw van de beurs.

Er staan al wat auto’s binnen onder de doeken, maar het is ook nog ontzettend stoffig want ze zin ook nog volop aan het bouwen. Dus eerst poetsen, dan snel de doeken erover heen…. Want oh wat zijn ze bang dat je al een foto maakt van hun primeur… Maar het is gelukt, kijk zelf maar even mee….



We hebben nog even gezellig zitten kletsen en ik ga naar een rondje te hebben gelopen op de beurs waar op naar het Hotel. Maar eerst de avondspits in de Metro beproeven. Jeetje, wat een geweld om erin te komen, echt duwende ‘controleurs’ op de stations om iedereen naar binnen te krijgen, vooral hier bij de beurs, want het is mega druk. Maar wel lachen!!

Ik stap één station eerder uit en loop via een eettent naar mijn Hotel, leuke route door de winkelstraat.
Onderweg kom ik nog een streetdance groep tegen, maar de uitvoering is lang niet zo spectaculair als dat Inge en Kelly dansen. Ja, over een paar weekjes weer de optredens in de Purmaryn. Vier avonden optreden voor 500 man/vrouw. Ik kijk er weer naar uit J

Thuis aangekomen zit er nog een toetje op mijn te wachten…. Maak mij gek…Een klein naaktslakje loopt er in de badkamer op mijn badmeubel. Er staat een echte plant dus ik gok waar hij uitkomt.
Wat kan een beest een mazzel hebben dat er geen Chinees in deze kamer zit, ik zet hem netjes buiten… anders was hij heel ergens anders gebleven, slik, slik….

Welterusten!

2 opmerkingen:

  1. Jaaaaade foto,s die je liet zien zijn echt zoals ik me china voorstel, dus ik moet. Ook heen, leuk om mee te maken en echt geen slakken eten ??????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie auto's! En wat had de slak een mazzel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen