maandag 30 april 2012

Dag 9: Het zit erop, we gaan weer naar huis!!

Bliep, bliep, bliep…. Jeetje wat is dit… Ohw, de wekker… ik spring uit bed en zet meteen de wekker uit, die had ik bewust op een tafel buiten handbereik gelegd zodat ik sowieso eruit moest om hem uit te zetten. Jemig wat een kort nachtje was dit zeg, ik kijk in de badkamer spiegel en het lijkt net of ik de nacht in de droger heb doorgebracht, hopelijk trekt het nog bij J Ik duik lekker onder de douche door en kleed mij aan. Koffer dicht maken en naar beneden uitchecken. Tijdens de check out vraagt hij of ik de waszak heb gebruikt, ja daar zit mijn was in… Oh, dat is niet de bedoeling zeg de receptionist, nou ik ga echt niet meer mijn koffer uitpakken, trouwens ik gebruik die zakken altijd voor mijn wasgoed, ik mag hem hebben voor € 2,50 Nou prima hoor, een mooie linnen waszak voor een knaak J Ik betaal lachend!! Ik loop nog even naar Serge toe die zit te ontbijten in ons hotel. De geritselde privé auto staat al weer klaar en we gaan eerst Jasper ophalen bij zijn hotel.


De chauffeur brengt ons in een drie kwartier naar het vliegveld, Serge en Jasper naar vertrekhal 3, zij vliegen met British Airways via London, ik ga naar vertrekhal 2 en heb de rechtstreekse vlucht met KLM.

Beide kisten vertrekken om 11h15 maar Serge en Jasper zijn ruim drie uur later in Amsterdam, en hebben achteraf ook nog ruim een uur vertraging :-( …. Inchecken had ik al in het hotel gedaan maar werd blij verrast door de medewerker aan de balie die mij een gratis upgrade aanbood. Het toestel was overvol en ze kon mij nu al upgraden alleen geen raamplaats, nou geen probleem hoor!! Na een vlotte boarding en twintig minuten voor vertrektijd de deur dicht werden we mooi op tijd naar achteren geduwd. Alleen Beijing is een giga drukke luchthaven en we stonden dus ruim 30 minuten in de rij omdat er nog ruim 15 toestellen voor ons in de rij stonden om te vertrekken. Niet normaal zo lang wachten om te mogen starten.
links of rechtsaf?
vanuit de lucht nog even de Chinese Muur
boven Rusland even de benen strekken en rondlopen om de motoren te fotograferen
de dijk Enkhuizen - Lelystad
vlak voor de landing krijgen we nog een 'huisje' van de KLM
speciaal voor Cindy, het AZ stadion!
Over de A9 komen wij binnen....

Na een prima vlucht en dito verzorging landen wij iets te laat in Amsterdam, maar ach, die tien minuutjes op zo'n vlucht, geen probleem! BACK HOME! Na een stukje taxiën van Haarlem naar Schiphol stonden we vrij vlot aan de gate en snel uitstappen en naar de paspoortcontrole. Jeetje, wat is het hier druk zeg, lange rij staat er te wachten. Hé, wat zie ik daar, het nieuwe zelf scan apparaat, paspoort erop, in de camera kijken, poortje gaat open, en hup klaar! Wat een fantastisch systeem! Op naar de koffer.... die laat even op zich wachten en ik koop al vast een kaartje voor de trein. Avondspits....druk, 1ste klas!
Nadat ik mijn treinkaartje had gekocht kwam ook de koffer vrij snel, dus hup de laatste hobbel nemen, douane.
Een vriendelijk goedemiddag en naar spoor 3, ik kom nog een vriend tegen op Schiphol die uit Duitsland komt, we praten even en ik stap in de trein op weg naar huis.


Nog even nagenieten van deze prachtige reis....


IK HEB WEER EEN SUPER TIJD GEHAD!!!!!

Dank voor het meelezen, helaas kwamen de verhalen pas nadat ik terug was, maar in China is Facebook, Blogger en dat soort site's afgeschermd door de overheid, een klein beetje sencuur!

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het alsnog schrijven van je blog! Heb net je laatste dagen even gelezen, het lijkt me een hele aparte ervaring.
    En wat een fantastische foto van mijn favo stadion! (hoewel mijn clubbie momenteel niet zo lekker gaat...)
    Bedankt ook voor de foto's via de mail!

    En nu op naar Florida komende zomer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verslag van een mooie reis gap! Dat verhaal over hoe je die beurs binnen kwam... dat ben jij ten voeten uit!! Top ;-)
    Schtterende foto's ook trouwens... bedankt dat we mee mochten genieten!

    gr
    bert

    BeantwoordenVerwijderen