zaterdag 28 april 2012

Dag 6: Persdag op de autobeurs, launch van alle nieuwe modellen….

Vandaag wild wakker geworden door de telefoon die afging, mijn buurman om te vertellen dat hij een kaart had geritseld om binnen te komen, TOP!! Snel onder de douche door, aankleden en op naar de beurs. Onderweg scoor ik nog even een broodje bij de bakker. Na een uurtje in de Metro te hebben gezeten kom ik bij het beursterrein aan, wat een verschil met afgelopen week, niet normaal. Alles is keurig netjes schoon, allemaal nieuwe plantjes in de perken. Borden zijn allemaal op en top. Zo zeg, weet niet wat ik zie, wat een verschil. Ik loop naar de beursingang en heb mijn pasje (een "Mickey Mouse" pasje uit het verleden) mee om indruk te maken als het even tegenzit bij de poort.
In eerste instantie werd ik meteen al gevraagd om mijn perskaart, die chinees sprak geen woord Engels dus met moeilijke handgebaren en terwijl ik mijn pasje liet zien liep ik stoïcijns met een groep anderen naar binnen, eerste hobbel genomen. Daarna de volgende controle en met mijn pasje al in de aanslag leip ik gewoon door. Ik hoorde nog wat gepruttel maar dacht, zoek het uit!

Nu komt de grootste te nemen hobbel, een apparaat wat je perskaart scant. Ai, even niet op gerekend…. Ik hou mijn Mickey Mouse pasje ervoor en loop tegen het poortje op, die uiteraard niet opengaat. Vervolgens probeert een van de medewerkers mij in het half Chinees en Engels te vertellen dat ik een perskaart moet hebben. Ja, dat snap ik ook wel…. Ik met veel handgebaren en gezeur vertel dat die op de stand ligt en dat ik er gewoon door moet. Waar is je supervisor? Ehh… Yes… ehhh… Ja, godver… doe die poort open man, zo begint de show…. Sorry Sir….Oh, daar is mijn supervisor, mooi. Ik uitleggen aan die man dat mijn kaart op de stand ligt, laat nog wat foto’s zien van de opbouw van de stand van eergisteren, oké maar vergeet je kaart niet meer hè!! Nee, sorry ik zal hem om mijn nek doen…. YESSSS het poortje gaat open nadat hij zijn kaart voor mijn had gescand.

Zo, alle hobbels genomen! Op naar Serge en alle onwijs gave auto’s en modellen……
Ik loop de stand op en zie een verbaasd gezicht… hoe kom jij nu binnen met al die strenge controles?

Ik vertel hoe het liep en zie alleen maar verbaasde gezichten van de collega’s van Serge. Hoe is het mogelijk! De presentatie voor het nieuwe model is perfect verlopen en ik ga vandaag eens heerlijk de beurs over! Ik merk dat er van alles te scoren is qua cadeautjes van de diverse merken dus probeer hier en daar wat leuke dingen te scoren. Ik heb mijn verhaal in gedachte al klaar en kijk hoe het uitpakt. Allereerst ga ik naar de stand van Rolls Royce, daar is vandaag de introductie van de Phantom series II, the next generation of the Phantom Family. Ik loop naar een vertegenwoordiger en vraag hoe laat de launch is van deze auto, precies om half twee! Ik ben er! Oh, wat ik nog even wil vragen, is er ook een persmap in het Engels i.p.v. Chinees? Ohw, ehh.. ja natuurlijk, ga ik voor je regelen na de launch! Top, tot straks….Ik loop verschillende stands af en overal krijg ik waar ik op gehoopt had, een persmap met daarin een USB stick van het merk auto… leuk J

Op naar Rolls Royce, ik ben mooi op tijd en praat met wat mensen van RR over de nieuwe auto, wacht maar af zegt er één, ik hoef niet af te wachten hoor, ik weet wat er onder dat laken staat!
Hahaha, grappig! Vertel hem dat ik die witte links wel erg mooi vindt…. Er valt een stilte…..Ik laat hem de foto zien van twee dagen terug toen ze werden binnen gereden onder grote beveiliging zodat er maar geen foto’s genomen konden worden….
Hij valt nog net niet van zijn stoel maar heb wel een lekkere opening om die persmap te scoren…

Na de lancering ga ik eerst even in de RR plaatsnemen want ik moet natuurlijk wel even weten hoe dat zit.


Vervolgens zoek ik die vertegenwoordiger maar tussen al die in mijn ogen dezelfde gezichten schiet ik de PR dame aan. Ik had met een van uw vertegenwoordigers afgesproken om een Engels persmap te ontvangen, nu weet ik niet meer wie dat was, ze lijken allemaal op elkaar. Die dame komt niet meer bij en laat mij weten dat ze hetzelfde probleem heeft, we hebben een klik! Dat gaat goed komen! En inderdaad, ze gaat voor mij even kijken, ik krijg wat drinken aangeboden, super de luxe daar bij Rollls Royce hoe kan het ook anders, en zie tot grote vreugde haar terugkomen met een luxe tas met daarin alle informatie, maar ook een RR usb-stick… YES! Binnen…

Hier volgen nog wat foto's van de auto en de diverse modellen :-)



Na afloop met een paar voeten waar weinig meer van over is ben ik weer bij Serge op de lounge en drink nog even een bakkie lekkere koffie. Hij komt morgen met zijn collega, die ook nog een paar dagen langer blijft, naar mijn hotel en gaan vervolgens de laatste dagen samen op pad om Beijing te bekijken. Vervolgens hoor ik van Serge dat zijn collega’s bij Seat nog een kleine party hebben met een hapje en drankje. Op naar Seat… daar schuif ik aan bij een paar collega’s die ik ken en schut hier en daar wat handen van ‘bekenden’ uit Nederland. Ze vinden het allemaal wel grappig dat ik hier ben… Vervolgens komt het gesprek over mijn binnenkomst in de beurs want dat was al rond gegaan, we zitten onwijs gezellig te praten en laten alles lekker smaken J

Bij Seat hadden ze een gave act waarin twee Nederlandse topdanseressen op een glasfiberpaal aan het heen en weer bewegen waren en daarmee alle klanten één voor één inpakte.
Op het moment dat ze weer begonnen trokken ze zichtbaar de klanten weg bij andere merken, een top act! Die meiden waren trouwens onwijs geknipt voor deze act, wat een uitstraling en charisma hadden ze beide. Al die Chinezen vielen als een blok voor ze…. Ach... wie niet J

De beurs ging om 17 uur sluiten en ik liep pas om 18h30 naar buiten nadat we gezellig bij Seat hadden zitten borrelen. Voldaan van een mooie dag weer terug om te kijken wat ik allemaal heb kunnen scoren. Ik was pas om 20 uur in het hotel en als een klein kind heb ik alle persmappen uitgepakt! Zie hier een deel van de opbrengst.
Na een lekkere douche nog even de stad in gelopen om wat te eten......
 kikkers
 insecten en inktvis
 spinnen, wormen....
de ballen van een beest, onder vogeltjes
 en de rest spreekt voor zich.....

Dit gaat hem niet worden vanavond...ik ga gewoon naar een gezellig restaurantje waar ik wat fatsoenlijks kan krijgen.... ik sla hier even over! Maar uiteindelijk heerlijk gegeten bij een klein maar gezellig restaurant.
 ...................en dan nu hup naar bed! Sleep well!

3 opmerkingen:

  1. Ook leuke modellen auto,s onder de modellen he....en dit eten...... Gegeldig..... Maar ja steak zou me ook beter smaken. Leuk ook deze blog. Wat durf jij veel Eg.super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige auto's en mooi verhaal hoe je bent binnen gekomen.
    En een mooie buit!
    En die hapjes had ik ook links laten liggen...

    BeantwoordenVerwijderen