maandag 16 april 2012

Nog twee dagen, even een update....

Ja, het schiet al aardig op, nog twee dagen en dan vlieg ik met de KL897 naar Beijing.
Ik vertrek om 17h35 vanaf Amsterdam Schiphol Airport rechtstreeks met een 747-Combi naar Peking (Beijing). Aankomst volgens schema is 8h55 op donderdagochtend. Het tijdsverschil is 6 uur, in China is het 6 uur later dan in Nederland. Inmiddels heb ik mijn Visum ook binnen, paar weken geleden heb ik dat geregeld via het visumburo. Die regelde ook altijd mijn visa voor Ghana en heb daar dus goede ervaringen mee. Zo ook deze keer, formulieren invullen, ze checken het document, gaan er mee naar de Ambassade en zowaar komt je paspoort met een Visum erin weer terug.
Op dit moment is de verwachting de komende week een ruime 20'C dus dat gaat helemaal goedkomen.
Mijn buurman zit inmiddels al in Beijing en zat gisteren lekker op een terras wat te eten, bij een heerlijke avondtemperatuur na een prachtige en zonnige dag. Donderdag zal ik dus aansluiten bij hem en hij gaat daar lekker aan het werk en ik ga Beijing eens bekijken. De laatste dagen gaan we samen nog even op pad, dan is hij klaar met zijn klus!
Ik kijk er naar uit en heb heel veel zin in deze bijzondere reis, ik hoop dat ik voldoende tijd heb om dit blog bij te houden met een aantal leuke foto's vanuit China.
Nu ga ik eens wat spullen klaarleggen, morgen nog een drukke dag op het werk, vertrek om 5h45 thuis en ben denk ik niet voor 22h30 weer thuis. Woensdag eerst nog een verjaardag van mijn grote vriend Merijn, daarna meteen door met de trein naar Schiphol. Ik denk dat ik de trein van 14h43 neem, dan ben ik om 15h14 op Schiphol, even naar de vertrekhal lopen.... ach, ik ga toch niet shoppen in de tax-free winkels, dus heb ik tijd zat....
Waarschijnlijk komt het volgende bericht uit China :-)

7 opmerkingen:

  1. Spannend hoor, en natuurlijk weer heel wat anders dan Florida.
    Ik kijk uit naar je verslagen, maar het moet natuurlijk geen "moeten" worden om te bloggen, dus kijk maar of je tijd hebt (wat ik natuurlijk wel hoop haha)
    Heel veel plezier en alvast een goede vlucht.
    En sterkte met de laatste drukke loodjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Henk van Kerkhof18 april 2012 om 08:09

    Hoi Remco, wel doen hoor, die blog. ik ga je volgen en kijk er wel naar uit, Doe voorzichtig en veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat je op tijd vertrokken bent en voor als je dit leest alvast welkom in china he

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zul je een hoop mooie verhalen mee naar huis nemen...wij volgen je en houden je blog in de gaten...ben wel benieuwd naar wat kiekjes! Fijne vakantie en geniet ervan!

    Groetjes Jeroen en Lucy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gok erop dat je het gewoon veels te druk hebt daar om je blog bij te houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lezers: ik kreeg zojuist een smsje van Remco, alles is geblokt in China: Facebook, Blogger, Forum etc.
    Je reinste censuur...
    Updates komen als hij thuis is.

    BeantwoordenVerwijderen