maandag 30 april 2012

Dag 7: Aankomst Serge en Jasper…

Vandaag komen Serge en Jasper naar mijn hotel toe en gaan we nog even een paar dagen leuke dingen doen. We hadden rond elf uur afgesproken en inderdaad kwamen ze mooi op tijd aan, zo rond kwart over twaalf, Chinese tijd J
Logisch natuurlijk want beide waren helemaal stuk van afgelopen dagen, twee uur ’s nachts naar bed om door te gaan in de beurs om alles in orde te krijgen, zes uur weer op om verder te werken, wat een dagen… In de stromende regen komen ze bij het Hotel aan.
Serge zit in ‘mijn’ hotel en Jasper een straat verderop. De kamer van Serge is nog niet klaar en we zetten zijn bagage even op mijn kamer en we gaan even lekker wat lunchen. Ik laat mij verrassen wat het eten betreft en inderdaad het is heerlijk, op het broodje bapao na, die is nog koud aan één kant. Dus ik zeg dat tegen de ober en krijg een nieuwe die wel warm is.

De kamer van Serge is klaar, echt de meest luxe kamer in het hotel krijgt meneer!

Jasper is inmiddels ook ingecheckt in zijn hotel en we besluiten om vandaag naar het ‘Summer Palace’ te gaan. We lopen richting de Metro en onderweg kopen we meteen een paraplu en Serge een regencape, mij niet gezien om als een gestopte worst door Beijing te lopen J
Wat een weer, echt niet normaal zo veel regen komt er naar beneden. Maar gewoon doorgaan en genieten.

Het Sommer Palace is echt onwijs gaaf en we genieten van de mooie gedetailleerde dingen die we zien. We gaan ook nog helemaal naar boven, ook weer een mega hoeveelheid trappen lopen, maar vooruit, we zijn er nu toch! Fantastisch uitzicht en wat een mooie view over het meer en Beijing!
We lopen heel wat af maar zijn voldaan als we hier laat in de middag weer vertrekken, wat een mooie gebouwen en schilderingen. Geweldig. Hieronder een aantal foto's van het Summer Palace en de mooie uitzichten....













In de avond hebben we met de opdrachtgever van beide heren nog even gezellig zitten eten in een oud buurtje, erg gezellig en genoten van het gezelschap! Wat was het gezellig!

Wij gingen weer met zijn drieën naar ons hotel en op aanraden van de andere namen we een taxi, tenminste dat was de bedoeling. Er was geen taxi te krijgen en we liepen maar rond om er één te scoren, op laatst was ik dat wel redelijk zat en vroeg zullen we ff kijken waar het dichtstbijzijnde Metro station is, dat is veel sneller. Goed idee, op nog geen vijf minuten lopen hebben we een Metro station, oke, lopen… We zijn zo thuis na een mooie dag, waarbij we weer een hoop leuke en mooie dingen hebben gezien en bezocht! Ondanks het mindere weer, hoewel het vanaf half vijf weer droog was….

Nog even kijken of we een privé auto kunnen ritselen om morgen de muur te bezichtigen. Ja, ik heb beet in ons hotel, voor 700 Yuan (ongeveer 84 euro) kan er wel wat geregeld worden. Loop morgenvroeg even langs de balie adviseert de baliemedewerker. Ik ben er om 8 uur!

Welterusten vanuit Beijing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten